Ca. 20.februar så jeg at Roger Jacobs i Nebraska, USA, fulgte meg, dermed sjekket jeg om vi var relatert, og det var vi. Gjennom en laaang rekke av danske, svenske, engelske, spanske og portugisiske kongelige "på miden" av forbindelseslinjen.
I går da jeg sjekket, fantes ingen forbindelseslinjer lengre mellom meg og Roger Jacobs.
Dessverre tok jeg ingen kopi av relasjonsrekken mens den enda var der, slik jeg har begynt å gjøre der det er mange, lange og kompliserte forbindelser, men jeg gjorde slik jeg alltid gjør og fulgte rekka fra han til meg og la til de fleste som profiler jeg nå siden 21/2 følger.
Har sjekket bakover til flere av dem som før var midt i; er heller ikke relatert der lengre.
Bla. a. var jeg før relatert til alle under nevnte: (lett utvalg)
Markgrafin Brigitte von Sachsen, Markgräfin von Brandenburg
Jutta von Sachsen, Queen Consort of Denmark
Abel Valdemarsen, Konge af Danmark
Alfonso XI the Just, King of Castile and León
Pedro I el Cruel, rey de Castilla y León
Constance, Countess of Gloucester
Skrev til Roger Jacobs i morges og fortalte ham om dette, først i gjesteboken, og hans umiddelbare respons uten å ha sjekket, var først at han hadde lest noe sted at noen høyere opp i Geni-systemet holdt på å dele slektslinjer og rydde opp i profiler med mange tilknytninger, av en eller annen grunn han ikke hadde fått med seg årsaken til.
Senere når jeg presenterte samme sak på mail etter at vi begge hadde sjekket litt rundt dette fra hver vår ende, trodde han at vår slektslinje kanskje hadde blitt hacket av noen, og vi ble enige om at vi måtte søke hjelp av en eller flere kuratorer for å prøve å rette opp i dette.
Det jeg tror kan ha skjedd, er at noen har slått sammen en eller flere profiler som ikke burde vært slått sammen. Mulig jeg er naiv og tror for godt om folk; men forhåpentligvis er det ingen som bevisst har gått inn for å "sabotere" noe, tror mer på at det er en eller flere lite gjennomtenkte sammenslåinger som er gjennomført av noen.
Ikke at dette med kongeligheter osv betyr så mye mer enn andre mennesker i treet for meg, men når de nå først er der, er det veldig leit at de bare plutselig forsvinner. Syntes det var veldig kjekt å finne ut at jeg hadde såpass mange både spanske, engelske, danske og amerikanske nålevende relasjoner jeg ikke hadde aning om fra før av, bare ved at Roger Jacobs fulgte linken fram til meg.
Hvordan kan man finne ut hvor i treet dette har skjedd slik at man kan få rettet dette opp igjen?