Er is een twee Arij Jacobus van Nieuwenhuijzen die ieder met een verschillende Adriana Bierens getrouwd zijn rond dezelfde tijd 1835/1836 en kinderen hebben in dezelfde periode in Nieuw Vossemeer enSteenbergen:
<li> Arij Jakobus van Nieuwenhuijzen 1812, "Anthonijssz. van Nieuwenhuijzen. & zoon Cornelia (dr. van Arij Jakobusse 1753) van Nieuwenhuijzen en Adriana Bierens 1813, "Cornelisdr. Bierens en Wilh.Poortvliet's dr. deze Arij Jacobus werd als landbouwer vermeld bij de geboorte van zijn kindern (en Adriana landbouwster) in Steenbergen (maar de eerste twee kinderen zijn nog geboren in Nieuw Vossemeer, maar alle volgende in Steenbergen).
<li>Arij Jacobus van Nieuwenhuijzen 1811, "zoon van Arij Maartens 1784 & Willemina Arij's van Nieuwenhuijzen" die ook met een Adriana Bierens 1808, Willem Bierensdr. & Kuijpersdr. deze Arij Jacobus was (koren)molenaar/landbouwer was in Nieuw Vossemeer (alle kinderen geboren in Nieuw Vossemeer). Bij zijn overliijden wordt hij als landbouwer vermeld, woonende te Nieuw Vossemeer.
Ik denk dat ik nu de kinderen bij de juiste echtparen vermeld heb (maar ik kan niet garanderen dat ik een foutje gemaakt heb).
Voordat ik de veranderingen van de toewijziging van de kinderen gedaan had, schreef Private User
"Niet overnemen, waarschijnlijk geen correcte verwerking !
Op geni 2 'neven' via de moeders Willemina en Cornelia die beiden Arij Jacobus heetten en beide met een Adriana Bierens zijn getrouwd ??!! Beide neven zijn daarmee kinderen van een dubbel Van Nieuwenhuijzenpaar (zowel vader als moeder van beiden zijn een Van Nieuwenhuijzen). Nader onderzoek is hard nodig. Voorlopig wijst dit op een administratieve fout ! Geboorte zoon Maarten Gerard is vader=Arie van Nieuwenhuijzen https://www.openarch.nl/wba:dbf63626-4864-11e1-9853-b7a7dd2b6a2a/en "
Ik weet niet wat hiermee precies gedoeld wordt. De link aan het eind werkt niet voor mij.
Ik heb nu mijn aandeel aan nader onderzoek gedaan.
Ik hoor graag van beheerders indien verdere verandering/terugdraaiingen nodig zijn.