Fredriikka Sikanen (Tolonen) - Fredrika Severiina Tolosen vanhemmat ehkä väärin ?

Started by Sanna Kurikkala on yesterday
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 3 posts

Tuo syntymäajan ristiriita on johtanut minun tutkailemaan tietoja Fredriikka Severiina Tolosesta. Tuossa Virtasalmi kuolleet näkyy syntymäpäivä 11.3.1851 ja uskoisen sen pitävän paikkansa. Mutta sanoisin juurikin tuossa yhteystiedoissa olevan kirkonkirjan mukaan että Fredrika Severiina olisi kuollut 4.12.1934. tuo y:n muotoinen numero muistuttaa mielestäni kirjurin 4 kirjainta ja kun henkilö on elänyt 83v 6kk ja 23 päivää uskoisin päivämäärän olevan 4.12.1934, liekkö enää hautaa hänellä jäljellä, Virtasalmessa?

Sitten mistä olen katsellut niitä vanhempia on sukuhistoria.fi sivut ja sieltä Savon asukkaat, toki tämäkin on erehtyväisen ihmisen aikaan saannosta ja en ole itse kirkonkirjoista vielä löytänyt / saanut selvää.
Mutta ainakin etsimisen arvoista olisi taitavimmille lukijoille
Sukuhistoria .fi sivuilla, kohdasta Savon asukkaat löytyy seuraavaa tietoa:
Fredrika Severiina Tolonen olisi mennyt naimisiin 24.Mar.1872 Michel Sikasen kanssa ( s. 13.Jul. 1843, Tikkalanmäki 3, Virtasalmi9)

Heille merkitty lapset:
Amanda Sikanen s 17.2.1873 k. 6.6.1942 ( yksi minun esiäideistäni)
Otto Albin Sikanen s. 9.oct.1874-
Johan David Sikanen s. 2 Dec 1876-
August Sikanen s. 11.oct 1879
Wilhelm Sikanen s. 30 Jan 1883

Fredrika Severina Tolosen isä olisi Olof Tolonen s. 28.4.1809 Virtasalmi 4, k. 16.7.1892 Walkeamäki 12.
Vihitty avioliittoon 12.7.1840 Christina Janhunen kanssa.
Christina Janhunen aka Maria Christina , Maja Stina Janhuin s. 7.8.1819 Jor
Maavesi 9, Jorois
Heille merkitty seuraavat lapset:
David 1841-
Maria 1842-
Johan 1845-
Henrik 1848
Fredrika Severina 1851-
Anna Lovisa 1853-

t: Sanna Kurikkala
ps. toki voin olla väärässäkin mutta tämä asia askarruttaa....
Fredrika Severiina Sikanen

Ja tuosta samasta Savon suvut jutusta kun katselin huomasin että Michel Sikanen ja Pauli (Pålh) Sikanen olisivat veljeksiä vanhemmat Matts Sikanen ja Wendla Puranen.

Paulin vaimo olisi Fredrika
Ja Michelin vaimo Fredrika Severina

t.Sanna

Siis piti kirjoittaa syntynyt 11.5.1851
itselläkin tuli virhe !!!!

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion