• Join - It's Free

Verzetsstrijders

Started by Private User on Monday, August 20, 2012
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 7 posts

De bedoeling is om ieder profiel uit te bouwen tot dat er een redelijke stamboom onstaat, mocht een van de achternamen voorkomen in de familie help dan aub het project op te bouwen, of mischien vind je het gewoon leuk om te helpen, dat mag natuurlijk ook
http://www.geni.com/projects/Nederlandse-Verzetsstrijders/12572

Mocht je vragen hebben dan kun je deze discussie hier voor gebruiken

Ja natuurlijk Jack

Goed initiatief,

Hoe wordt alleen geborgd dat ook echt alleen verzetsstrijders hierop komen te staan? Als jullie uitgaan van de wikipedia lijst worden er ook weer strijders genegeerd. Mijn grootvader is een gedecoreerd strijder, maar hij en zijn verzetsmakkers uit Hilversum zijn na de oorlog in de anonimiteit verdwenen, ze moesten weer aan het werk en liepen liever niet te koop met wat ze gedaan hadden en overkomen was. Zijn vrouw (mijn grootmoeder) bracht de illegale krant en vervalste bonnen rond, maar werd daar weer niet voor gedecoreerd, ze had kinderen thuis en wel wat anders te doen.

Met andere woorden, dit soort personen, willen jullie die vermeld, of alleen diegenen waarvan openbare bronnen uitwijzen dat ze deel uitmaakten van het verzet?

Hoi Erik,

Er zijn verschijdene lijsten niet aleen de Wiki lijsten, probeer zo veel mogelijk verzetsstrijders te vinden binnen zo veel mogelijke bronnen, er zijn natuurlijk ook heel wat verzetstrijders die op geen enkele website of in geen enkel boek vermeld worden en waar wij niet van weten, Ik nodig dan ook iedereen uit om hun verzetsstrijders toe te voegen. Mijn vader is ook na de oorlog in de anonimiteit verdwenen maar staat nu ook op Geni. Iedereen uit het Nederlandse Verzet hoort een ere plaatsje te krijgen in dit project.

http://www.geni.com/projects/Erelijst-van-Gevallenen-%E2%80%A7-1940...
via dit project kun je de grote lijst raadplegen die ligt bij de ingang van de Tweede Kamer en een prachtige site heeft. Heel vee namen uit Wikipedia komen in dit 'Grote Boek' weer niet voor en andersom, dus het zal een enorme klus blijken om dit integer te kunnen doen en een goed overzicht te houden. Anne-Marie, succes, tenslotte moet je ergens een beginpunt zoeken. Verzoek ook aan de ERELIJST te linken, mits de naam ook in dat boek voorkomt. jMu.

Denk niet dat het hele grote problemen zal geven maar ik hoop zelf dat er vanuit de Geni families zelf een hoop verzetsstrijders toegevoegd gaan worden aan dit projekt die waarschijnlijk niet allemaal in ''het grote boek'' staan.
Als de naam voorkomt zal het gelinkt worden aan de Ere-lijst

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion