Verwijderen van profielen is vandalisme

Started by Fred Bergman on Thursday, October 25, 2012
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 16 posts
10/25/2012 at 10:09 AM

Het verwijderen van profielen kan tot grote problemen leiden, omdat daardoor voor dat profiel een of meer beheerders verloren gaan, maar ook omdat, als dat profiel relaties heeft, zoals een of meer partners, ouders, enz. er bugs kunnen ontstaan, waardoor die relaties niet (goed) meer bewerkt kunnen worden en er oneigenlijke relaties ontstaan. Daarom is het op Geni strict verboden profielen waarvan jezelf niet de enige beheerder bent te verwijderen. Gebeurt dat toch, dan is dat vandalisme en kan dat bestraft worden met verwijdering van het account en het blokkeren van het IP-adres van de bewuste gebruiker.

Private User
10/25/2012 at 1:14 PM

Hello Jacobus,
Onlangs het ons een persoon op Geni gehad wat al die inligting soos geboorte en dood van twee profiele uitgewis het. Is dit ook vandalisme en behoort so 'n persoon se account ook verwyder te word soos jy hier noem?

11/6/2012 at 10:16 AM

In een door mij opgezette stamboom is door mij een familielid ingebracht
waarvan ik de gegevens wil aanpassen ( overlijden), maar ik lijk geen
"'edit acces"" te hebben, zeer tot verdriet van de nauwe verwanten, want
zij kregen nog weer verjaardagsherinneringen etc.
Hoe kan ik dit probleem oplossen ?

11/6/2012 at 10:38 AM

door te clicken op het vakje Acties rechtsboven de pagina en dan op Management opties en dan op management aanvragen.
Lukt dat niet dan kun je ook hier de URL van het profiel (de adresbalk vermelding) copieren dan kan ik je toegang geven

11/12/2012 at 11:17 PM

Sometimes a profile must be removed by the manager himself due to mistaken placing, will you call that vandalism. What about curators who change names because they want to standize spelling of surnames, is THAT not vandalism, as well as changing history. Within my own family branch (never mind the tree) the spelling of the surname changes quite a few times and I prefer to keep it that way. I suddenly can't find the specific person through the search facility due to a curators name change.

Private User
11/12/2012 at 11:42 PM

Regarding removing/deleting profiles. If you are the sole manager of a profile there can be no harm in removing it. However, if there is even just one other manager involved deleting that profile is not acceptable without collaboration and discussion with the other managers.

Regarding the standardisation of names - because I own up to being the Curator you are referring to Andrew - I made the names in the first generation, born between 1750 and 1765 - the same according to your own recommendation of the spelling and based on some documents available. It is impossible to standardise names of people from the early years because there appears to be no consistency in the spelling in early documents. If there are various spellings of a name used these need to be added to the AKA field and if possible displayed in a Curator's note. The chosen/preferred spelling of a name only happened later where variations even within a family are found.

You are free to edit the names to the spelling you prefer where you know that the name was spelt in that way for that family - in fact you should do so. A note in the "about" section explaining reasons would be good, or you could ask a Curator to make a Curator note or even lock the name field.

Searches are notoriously difficult at times - if I am having difficulty locating someone I try the various known spellings, look in my lists and activity log to locate them. If you start typing a name in the search box it usually presents a drop down list of profiles you have recently worked on etc.

11/13/2012 at 12:36 AM

Their is a FAQ' on reporting a profile that states what vandalism is http://help.geni.com/forums/20279251-reporting-profiles

Private User
11/13/2012 at 1:51 AM

it is to easy to say: I am the sole manager of this profile, so I can delete it.
this profile can be a link between a son of this profile and his grandfather, both managed by a other manager, and this manager needs this profile for
his tree.
Otherwise he has to make duplicates from every profile in his tree to get
management of connected profiles in his tree

Private User
11/13/2012 at 1:54 AM

Maybe the statement needs revising - if there you are the only manager AND there are no connected profiles (wife, descendants) then deleting a profile you manage should not be a problem?

Private User
11/13/2012 at 2:06 AM

GGG: instellingen

Axel Gerard Snuif,

je klacht over het maar blijven ontvangen van verjaardags-invitaties is niet een probleem van de software, maar van gebruikers die profielen invoeren en dan 'onachtzaam' weer verder 'kachelen' om maar een record te vestigen... Want IEDEREEN die NIEUWE profielen invoert van personen die nog leven hebben in mijn visie de VERANTWOORDELIJKHEID dat zo zorgvuldig te doen dat anderen er mee kunnen 'leven'. Daarom mijnerzijds -heb dat zelf ook niet altijd consequent en netjes gedaan'- elk nieuw ingevoerd profiel even 'na te lopen' op oneffenheden en vooral het vinkje bij de verjaardagen op OFF te zetten, totdat een echte grootmoeder of -vader er behoefte aan heeft herinnerd te worden aan de zoveelste verjaardag van hun nakomelingen. Kunnen ze tenminste op tijd voor SINTERKLAAS vast kadootjes inslaag. Overigens, zit onze GOED-HEILIGMAN al in dit systeem?

Private User
11/13/2012 at 2:07 AM

sorry, GGG means: Gebruik-GENI-Gids.

11/13/2012 at 4:24 AM

Axel Gerard Snuif Ga naar jouw accountinswtellingen, dan naar Notifications en haal daar het vinkje weg voor: upcoming birthdays, anniversaries or other holidays (once daily max), dan ontvang je geen verjaardagsherinneringen meer! (heeft dus helemaal niets te maken met onachtzaamheid van de managers), maar met jouw eigen instellingen!

Private User
11/13/2012 at 5:00 AM

GGG : Notifications etc.

Fred Bergman

Waar staan die 'notifications' als je Nederlands als taal hebt ingesteld? Bij ACCOUNT-instellingen en dan MEDEDELINGEN of zoiets?

11/13/2012 at 6:16 AM

Accountinstellingen

Mededelingen

vinkje weghalen bij komende verjaardagen, jubilea en andere feestdagen (maximum eenmaal per dag)

echter de mededelingen blijven WEL op de startpagina verschijnen, maar je ontvangt geen email meer.

6/19/2022 at 1:28 PM

Ik heb een persoon staan zowel als moeder, als als dochter.
Op een andere plaats heb ik dezelfde persoon twee kaar staan als dochter.
Hoe pas ik dit aan als ik niet kan/mag verwijderen.
En als ik wel mag verwijderen, hoe doe ik dat dan?

6/19/2022 at 1:44 PM

Dit soort vraagjes kunnen beter gesteld worden in https://www.geni.com/discussions/96982
Het helpt om dan ook even een linkje te geven naar het betreffende profiel.

Om het zelf op te lossen valt dit te proberen:
Verbindingen tussen ouders en kinderen kunnen soms gecorrigeerd worden dor op het relatie tabblad oudere ouders te kiezen uit een lijstje van mogelijke andere ouderparen. Staat daar het goede ouderpaar daar niet bij dan kan het vaak wel via het stamboomscherm door daar het profiel te verplaatsen naar de juiste ouders.

Showing all 16 posts

Create a free account or login to participate in this discussion