Ik voel mij geroepen om toch iets over profielen die gebaseerd zijn op personen die recent zijn overleden te zeggen.
Als het een profiel is die recent is overleden en nog gemarkeerd is als levend, dan kan een Curator deze de juiste status geven. Maar als het profiel beheerd wordt door een Geni gebruiker, dan kan alleen een Geni staff lid het op overleden zetten. Dus dat is de reden waarom Geni staff leden op een officiële manier door een familielid geïnformeerd dient te worden.
Ik vertrouw er op dat dit in de documentatie staat geschreven door Job, maar toch ik kan het niet laten om het te melden.
Over waarom alleen BN'ers, omdat hierbij ook het feit speelt, dat het gaat om een Master Profiel. En het gaat om openbare informatie.
Als een niet BN'er overleden is, dan is het niet altijd gewenst, dat deze informatie openbaar is. Soms dient het profiel nog een jaar of langer nog prive te blijven.
Om deze reden is het handig om dit forum alleen te gebruiken voor BN'ers. En vragen in het algemeen over hoe Geni om gaat met het overlijden van personen die een profiel hebben op Geni.