• Join - It's Free

Rootstech 2025 online programma

Started by Job Waterreus on Sunday, January 12, 2025
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 6 posts

Voor diegenen die ook een FamilySearch account hebben:https://www.familysearch.org/en/rootstech/schedule?day=2025-03-06 zijn de online sessies gratis te bekijken (Sessies zijn in het Engels!)

Bedankt voor de tip.

Een beetje teleurgesteld dat er maar één sessie over de rol van AI is. Genealogie loopt een beetje achter bij de AI ontwikkelingen.

Wees heel erg voorzichtig met AI resultaten voor genealogie. De trainingsdata is vaak wat ouder en er zijn op internet heel veel niet kloppende gegevens te vinden. De kans op foute AI informatie is dus relatief groot.

Ben ik helemaal mee eens. De zwakte van AI is GIGO: Garbage In, Garbage Out. En ik zie om me heen mensen die AI als een soort verlosser zien en er blind op vertrouwen.

Het feit dat er op Internet veel niet kloppende gegevens te vinden zijn is een op zichzelf staand probleem, dat ook zonder AI negatieve gevolgen heeft. Een belangrijke oplossing is om terug te gaan naar de bronnen: de oorspronkelijke documenten. Maar die zijn vaak moeilijk te ontcijferen. Ik denk dat AI ons daarmee goed zou kunnen helpen.

Overigens heeft FamilySearch al bij wijze van experiment een AI functie geïntroduceerd. Maar op het ogenblik is het weinig meer dan een veredelde site map.

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion