• Join - It's Free

Relatie ongedaan maken

Started by Henricus on Friday, January 17, 2025
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 7 posts

Kan iemand de relatie verbreken van Fredericus Renerus Diks met Cornelia Joanna Kappen.
Dit lukt mij niet, Volgens mij ben ik daarvoor niet geautoriseerd.
Alvast bedankt.

Relatie met Kappen verwijderd

Henricus voor dat soort vragen kan je beter in https://www.geni.com/discussions/96982 posten.

Kijk trouwens ook even naar https://www.geni.com/merge/resolve/6000000214005431822, het zou goed kunnen dat dat het gevolg is van een samenvoeging van 2 verschillender profielen. Foute samenvoegingen kunnen door een curator ongedaan gemaakt worden, maar dat proces is niet foutloos als er na de samenvoeging nog mutaties geweest zijn. Dus na het ongedaan maken moeten er dan bijna altijd nog zaken gecorrigeerd worden door de aanvrager van het ongedaan maken.

Private pas s.v.p. op met dit soort verzoeken.Het is aardig dat je iemand wilt helpen, maar een Pro gebruiker kan geen foute samenvoeging ongedaan maken.
Als er sprake is van een foute samenvoeging dan veroorzaakt elke mutatie na die samenvoeging en voor het terugdraaien daarvan wordt gedaan voor extra problemen.

Voor de goede orde. Als het een ingewikkelde stamboom was had ik het zelf niet geprobeerd. Dit betroffen drie nieuwe profielen. Vader, zoon en echtgenoot/schoondochter Joanna, Deze Joanna had ik opgevoerd bij een bestaande tak en wilde haar koppelen aan Frederik. Alleen zijn vader heette ook zo. Daardoor kregen Joanna en haar schoonvader een onbedoelde relatie. Dat wilde ik terugdraaien. Ik was enigszins verbolgen, dat ik dit niet kon aanpassen

Als basis gebruiker is het niet mogelijk om de relatie tussen profielen te verwijderen als dat de boom zou splitsen. Dat betekent dat het in de meeste gevallen niet mogelijk zal zijn om de relatie tussen partners te verbreken. Voor de relatie met een kind lukt het over het algemeen wel. Soms kan op het tabblad relaties van het kind gelijk de juiste ouders gekozen worden, zo niet dan is het zaak eerst de juiste ouders te koppelen (zodat er 2 ouder paren gekoppeld zijn) en pas daarna het verkeerde ouderpaar te verwijderen.

Henricus zie hierboven

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion