• Join - It's Free

Klopt het dat ik met de gratis versie niets zelf kan samenvoegen?

Started by Private User on Thursday, January 23, 2025
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 16 posts

Klopt het dat ik met de gratis versie niets zelf kan samenvoegen? Na import heb ik paar duplicaten kunnen aanpakken en een paar samenvoegingen..

Maar ik zie 266 meldingen in het 'samenvoegcentrum' , meestal een blauw icoon met de melding '1 lopende tree matches' in de kolom overeenkomsten , maar als ik erop klik kan ik niets doen (melding Gratis proef aanbieding )

Ja, dat klopt, dat is de geweldige service van geni.com om meer geld te kunnen binnenharken.

ik heb al 601 mogelijke dubbelingen, maar ik negeer ze.

Je kunt ze wel degelijk samenvoegen. Maar je moet het andere profiel er handmatig bij zoeken. Als je het nummer van het profiel kopieert, en dan via het menu rechtsboven in het andere profiel op samenvoegen klikt, kun je het profielnummer invullen en lukt het wel. (handmatig erbij zoeken kan bijv via google, zoeken op 'site:geni.com')

Wat ook helpt is een samenwerking aangaan met anderen die veel profielen beheren in jouw onderzoeksgebied. Alle profielen van degenen met wie je samenwerkt zijn altijd via het zoekscherm aan te klikken.

ok, bedankt voor de tip. Ik ga kijken of dat via die omweg werkt..

Voorbeeld, het profiel van Harm Klunder heeft een overeenkomst
Harm Klunder

Via het zoekscherm vind ik een Harm Klunder gehuwd met een Fijgie Steenbergen. Ook ouders komen overeen. Het profiel is onder beheer van Jacobus Grupstra
Nu kun je het profiel niet aanklikken. En helaas via Google kreeg ik het ook niet direct te pakken. Maar in het rijtje met resultaten zat wel een Harm Offerein met blijkbaar iets van een vermelding Klunder. Ik klik die aan:
Harm Hendriks Offerein dochter Aaltje Offerein, de moeder van Harm Klunder

Voila:
Harm Klunder

Nu heb je beide profielen en kun je gaan samenvoegen

En kom je er echt niet uit. Via het discussiedraadje 'samenvoegcentrum' wordt af en toe gevraagd om hulp omdat de overeenkomst bijvoorbeeld niet kan worden gevonden. Curators en pro-gebruikers willen best helpen met de overeenkomst voor je te vinden, zodat je verder kan. Of als het een onterechte overeenkomst is, deze voor je weg te halen.

Alvast, naast Harm Klunder heb ik voor jou ook deze:
Jaantje Prins
heeft een overeenkomst met
Jaantje Prins

Private User, voor jou hetzelfde. We willen je best helpen :)
https://www.geni.com/discussions/215282

Hoe zie ik het profielnummer ? Is dat de url zoals 6000000078345501825 bij Peter van Emst ?

Dat nummer werkte in ieder geval niet om samen te voegen..

oh wacht, het werkt andersom: bij het oudste profiel klik ik op samenvoegen en dan zoek ik het profiel dat ik heb geimporteerd erbij. Lijkt te lukken

Dat nummer in de url is inderdaad het profielnummer. Fijn dat het lukt :) Als je twee hebt samengevoegd krijg je de melding van samenvoegconflicten. Bijvoorbeeld vanwege dubbele ouders/partners etc. Dat maakt de rest van het samenvoegen makkelijker (in die lijn althans)

En wat ook altijd kan als je beide profielnummers hebt is via deze url (en dan de profielnummers aanpassen):
https://www.geni.com/merge/compare/6000000214227802991?to=600000017...

een andere manier om (althans sommige) duplicaten op te sporen is om te kijken bij "tree conflicts" https://www.geni.com/list/tree_conflicts

Maarten Alexander Brandts Buijs dank voor het aanbod, maar omdat ik te vaak een betaalscherm krijg van Geni en omdat het vaak traag werkt gebruik ik geni nauwelijks meer.

Private User als je met meer gebruikers samenwerkt dan kom je dat betaalscherm nog maar erg weinig tegen.

Geni is inderdaad niet snel, maar vergeet niet dan je in een stamboom met miljoenen profielen werkt waar een groot aantal gebruikers gelijktijdig op aan het werk zijn. Dat is toch echt heel anders dan alleen of met een klein groepje werken met een eigen stamboom.

Showing all 16 posts

Create a free account or login to participate in this discussion